Eindelijk, ik vertrek!

30 mei 2022 - Aalsmeer, Nederland

30 mei 2022

Gehaast trek ik om een paar minuten vóór 4 de deur achter me dicht om nog net op tijd de bus van 15.59 uur naar Middelburg te halen. Ik heb me in de loop van de middag zeker een paar keer afgevraagd waarom ik dit per se moet doen van mezelf, zeker na een drukke periode waarin ik eigenlijk niets liever wilde dan gewoon uitrusten en niet allemaal van die gekke dingen doen. Nu heb ik spijt en niet zo´n klein beetje ook van mijn boeking in maart. Maar ik wil hier niet aan toegeven en dan rest er niets anders dan jezelf aan te pakken, even niet meer nadenken en er gewoon voor gaan.

Als ik bepakt en bezakt op het station in Middelburg op mijn trein sta te wachten, tref ik daar toevallig twee collega´s aan die het na een dag hard werken wel leuk vinden om mijn verhaal te horen. Door hun geruststellende woorden word ik al iets enthousiaster.

Ik weet niet of het door mijn bepakking komt, maar op de een of andere manier trek ik de aandacht van andere reizigers in de trein. Een jongedame van eind de twintig vraagt me geïnteresseerd waar ik naartoe ga, waarna er een leuk gesprek volgt over reizen. Ik bezorg haar met mijn reisplan de voorpret voor haar vakantie naar Portugal over een week. Ze is laaiend enthousiast over mijn Quebec avontuur en ze vindt het helemaal te gek wat ik ga doen. Zowel mijn collega´s als zij zorgen ervoor dat er vanbinnen iets bij me begint te flikkeren.

Na vier uur, ja echt vier uur reizen, stap ik uit de bus en zet mijn navigatie op mijn telefoon aan om naar mijn verblijf in Aalsmeer te lopen. Op dat moment zie ik dat er een bericht is binnengekomen van booking.com dat het tweede hotel de gegevens van mijn creditcard niet kan verwerken. Daar schrik ik van. Er spookt van alles door mijn hoofd, want wat als mijn creditcard niet werkt in Canada? Dat betekent een hoop ellende. Overal en werkelijk alles moet je daar met je creditcard betalen, althans dat is mij verteld. Even vraag ik me af of ik niet beter rechtsomkeert kan maken. Er wordt me verzocht mijn gegevens opnieuw te laden. Snel loop ik met pijn in mijn buik naar mijn verblijf, een klein zomerhuisje, zeer schoon met een heerlijk bed zal later blijken. De gastvrouw is heel vriendelijk en biedt me alle hulp aan. Gelukkig gaat de update van mijn creditcard goed en lijkt dit probleem opgelost te zijn.

1. Rob Kouwenhoven:
    5 juni 2022
    Hoi Lydia, de doorzetter wint altijd!